Influencere
Indledning
Influencere bruger deres indflydelse på sociale medier til at påvirke og gøre reklame for en sag eller et budskab. De er på relativt kort tid blevet en vigtig brik i virksomheders og organisationers reklamestrategi.
Prøv det kommende design for Faktalink på beta.faktalink.dk
Influencere bruger deres indflydelse på sociale medier til at påvirke og gøre reklame for en sag eller et budskab. De er på relativt kort tid blevet en vigtig brik i virksomheders og organisationers reklamestrategi.
Markedsføring (eller marketing) er et ord, man støder på i mange sammenhænge. Der hersker derfor en del forvirring om, hvad det egentlig er. Groft sagt dækker begrebet over alle aktiviteter i forbindelse med udbredelse og afsætning af en vare.
En stregtegning af en kat med seks knurhår, en sløjfe, en gul næse, to prikker som øjne og ingen mund. Det er opskriften på den verdensomspændende succes Hello Kitty, der årligt omsætter for et beløb på omkring 600 millioner dollars.
Branding er virksomhedens særlige profil, og essensen i branding er at få virksomheden og dens produkter til at skille sig ud fra mængden hos forbrugerne.
Er du biblioteksbruger eller elev?