
Adidas hovedkvarter i Portland i april 2019.
Foto: Chona Kasinger / Ritzau Scanpix
Adidas hovedkvarter i Portland i april 2019. Foto: Chona Kasinger / Ritzau Scanpix
Branding
Læs op
Udskriv
Kopier link
Anbefalede links
Originalkilder
Kopier link
Fred Perry: Proud Boys Statement
September, 2020
Fred Perrys udtalelse, hvori de lægger afstand til den højreekstreme gruppe Proud Boys’ brug af deres brand.
Kopier link
Colin Kaepernick Nike Commercial
Nikes kampagnevideo fra 2018 med den amerikanske NFL-fodboldspiller Colin Kaepernick, der er et eksempel på kulturel branding og influencer-samarbejde
Kopier link
Marlboro Cigarettes Commercial
Reklame fra 1955 fra virksomheden Marlboro, der dengang var et meget stærkt tobaksbrand.
Baggrundskilder
Organisationer
Kopier link
Adbusters
FIX Adbusters er en global sammenslutning af blandt andre kunstere, aktivister, forfattere og studerende, der vil løfte en ny social aktivistbevægelse. På dette site kan du se Adbusters kampagner, der gør grin med reklamer og langer ud efter de multinationale virksomheder, og du kan læse den elektroniske version af tidsskriftet Adbusters.
Faglitteratur
Kopier link
Branding-filosofi
Nyt fra samfundsvidenskaberne, 2003
Kopier link
Corporate branding. Et værktøj til strategisk kommunikation
Samfundslitteratur, 2003
Kopier link
United we brand: how to create a cohesive brand that’s seen, heard, and remembered
Harvard Business School Press, 2003
Kopier link
Brand Failures – The Truth about the 100 Biggest Branding Mistakes of All Time
Stylus Publishing, 2003
Artikler
Kopier link
Krig Mod Terror® som global franchise
Dagbladet Information, 03-09-2003.
Kopier link
Gucci Government – en kritik af nationen som brand
Kommunikationsforum, 06-01-2003.
Kopier link
USA – en mærkevare i krise
Dagbladet Information, 22-11-2002.
Kopier link
Tale til Naomi
Dagbladet Information, 17-10-2002.
Kopier link
Det personlige brand
Kommunikationsforum, 15-10-2002.
Kopier link
Varemærket ’ATTAC’
Dagbladet Information, 22-02-2002.
Film og tv
Kopier link
Brand Stories – The Power Of Influencers. A Documentary
Snowdrop Solution, 2020.