Kilder citeret i artiklen

Statistik

På hjemmesiden Statista vises udviklingen af McDonalds omsætning fra 2005 til 2019.

Faglitteratur

Den Store Danske, Gyldendal, 2020.
Bove, Jose: The world is not for sale – Farmers against junkfood. Verso, London, 2002.
Schlosser, Eric: Fastfood sationen – skyggesiden af det ærkeamerikanske måltid. Klim, Århus, 2002.

Skønlitteratur

Coupland, Douglas: Generation X. St. Martins Press, 1991.
Jørgensen, Rune: Bush udløser en spontan boykot. Dagbladet Arbejderen, 2004-12-02.
Ekstra Bladet, 2004-06-28.
Dagbladet Information, 2003-06-17.

Magasiner og tidsskrifter

Stokholm, Frank: McDonald’s gør noget ved sine folk. I Berlingske Nyheds Magasin, 2002, nr. 15.
Houston, Michael: Cultural Paradoxes reflected in Brand Meaning. I “Journal of International Marketing”, 2002, Vol 10, nr. 2.
Watson, James: Golden arches east – McDonald’s in East Asia. Stanford University Press, Stanford, 1997.
Ritzer, G.: The McDonaldization of society. Pine Fork Press, Thousand Oaks, 1996.
Gould, William: McDonald’s – Business på verdensplan. Forlaget Åløkke, Horsens, 1996.